Mee op tour met Marco Borsato: Den Haag

Mee op tour met Marco Borsato: Den Haag

Ziggo Report

Paard van Troje, Den Haag, 21 april 2014
Door: Karim el Bardiji

Marco Borsato trad vanavond voor het eerst op in het Paard van Troje in Den Haag en ik was de gelukkige om als Ziggo Reporter aanwezig te zijn. Ik mocht voor het optreden Marco ontmoeten en interviewen en dat was heel onrealistisch. Het is verbazingwekkend hoe een grote zanger zo normaal is gebleven, extreem aardig is voor zijn fans en hoe open hij is. "Ik ben nog altijd zenuwachtig voor een optreden. Dat gaat nooit over. Misschien voor de kleine podia nog meer, omdat je jezelf niet kunt verschuilen."

"Ik ben nog altijd zenuwachtig voor een optreden. Dat gaat nooit over. Misschien voor de kleine podia nog meer, omdat je jezelf niet kunt verschuilen."

Hoe zenuwachtig hij ook van tevoren was, dat was vanavond niet te zien. Marco was in topvorm en genoot overduidelijk van de Haagse fans die luidkeels meezongen met zijn hits van vroegers, zoals ‘Je Hoeft Niet Naar Huis Vannacht, ‘Rood’ en ‘Wit Licht’. De geweldige band van Marco maakt er ook een feest van, net als de gastoptredens van Marieke Dollekamp, Darryl en Brownie Dutch die indruk maken.

De nummers van het nieuwe album ‘Duizend Spiegels’ slaan ook goed aan. Een indrukwekkend duet, waarbij dochter Jada het nummer ‘Samen Voor Altijd’ meezingt op het scherm, is één van de hoogtepunten van de avond. Met de rustige nummers, zoals ‘Verlies’, raakt hij een gevoelige snaar bij de bezoekers en krijgt hij de hele zaal, die de gehele avond meezong en sprong, helemaal stil. Marco is duidelijk onder de indruk. "Ik vond het zo te gek. Dit is serieus echt indrukwekkend. Daarom houd ik van zulke zalen. Je hebt het gevoel dat we bij elkaar op schoot zitten."

Marco geniet overduidelijk in Den Haag en heeft veel contact met zijn fans. Hij is één van de weinige artiesten die zijn fans heel erg waardeert, veel interactie heeft met het publiek en overduidelijk geniet. "Ik ben voor het eerst in de Paard van Troje, maar ik ben hier zeker niet voor de laatste keer", laat Marco weten en dat wordt met luid gejuich ontvangen door de bezoekers.

Het was een avond die ik niet snel zal vergeten. Ik wil hierbij Marco, zijn management en Ziggo bedanken voor de gastvrijheid en mogelijkheid om deze geweldige avond meegemaakt te hebben. Voor de mensen die nog twijfelen om te gaan naar een concert van Marco: koop snel een kaartje. Je zult er geen spijt van krijgen!

Agenda

Kinderpret in de Ziggo winkels

Woensdag 16 augustus - 13.00 uur