Doe mee! Programmeer de Ziggo Dome
?

Doe mee! Programmeer de Ziggo Dome

Jouw feestfantasie op de LED-wall

In 2016 heeft Ziggo, samen met CoderDojo en vele lokale partners, 10.000 kinderen kennis laten maken met programmeren. Dat gaan we vieren. Doe mee! En programmeer jouw feestje op de Ziggo Dome.

Deze actie is gesloten

Programmeren is de taal van de toekomst. Daarom zijn we ontzettend trots dat we al zoveel kinderen op weg konden helpen. Tijd voor een feestje! Om deze bijzondere mijlpaal te vieren nodigen we kinderen uit om de buitenkant van de Ziggo Dome op feestelijke wijze te programmeren. Wil je weten hoe jij mee kan doen? Lees snel verder!

De opdracht

In 2016 hebben Ziggo, CoderDojo en vele lokale partners, 10.000 kinderen kennis laten maken met programmeren en dat gaan we vieren. Hoe zou jouw ideale feestje eruit zien? Vier jij het liefst feest in een bos vol dansende leeuwen met slingers en taart, op een strand met ballonnen en cadeautjes of omringd door 10.000 juichende kinderen? Jij mag het zeggen; het is jouw feestje. En wie weet wordt jouw ontwerp op donderdag 24 november op de LED-wall van de Ziggo Dome getoond.

Meedoen is heel eenvoudig
1. Programmeer jouw ‘feestfantasie’ in het programma Scratch.
2. Deel jouw creatie met ons.

Ja, ik wil de LED-wall van Ziggo Dome programmeren!

Klik hier om mee te doen

Doe je mee? Dan aanvaard je ook de actievoorwaarden. Tip: laat ze ook door je ouders lezen.

Feestelijke prijsuitreiking

Je kunt tot 7 november meedoen aan deze wedstrijd. Daarna selecteert onze jury de tien meest originele creaties. De feestelijke prijsuitreiking vindt plaats op donderdag 24 november 17.00 uur. De kinderen met de meest bijzondere ontwerpen kunnen dan live zien hoe hun creatie op de Ziggo Dome wordt geprogrammeerd.

YouTube-vlogger Dylan Peys was erbij om de eerste kinderen aan te moedigen. Check hier zijn videoreportage:

Hoe werkt Scratch?

Met het gratis programma Scratch leren kinderen de beginselen van het programmeren door het maken van een project (game).  Je kunt de computer opdrachten geven om figuren te laten bewegen en geluid te laten maken.

Weet je (nog) niet hoe Scratch werkt? Bezoek dan een CoderDojo of programmeersessie in jouw omgeving en leer ook programmeren. De agenda kun je onderaan deze pagina terugvinden. Ga je liever zelf op onderzoek uit? Dan kan je jouw creatie natuurlijk ook vanuit huis maken. Leer hier meer over Scratch.

Heel veel plezier met programmeren!